vrijdag 10 december 2010

Wat is Edumarketing?

Edumarketing is een overkoepelende term voor het inzetten van content als marketingmiddel.

De essentie van edumarketing valt als volgt te omschrijven:

‘Edumarketing is in essentie het geven van kennis over een onderwerp aan een ontvanger, zonder dat hier primair een commerciĆ«le intentie achter zit.’

Edumarketing = Puur informeren om het informeren
Bij edumarketing gaat het dus niet om het verkopen van producten of het aanprijzen van USP’s, maar alleen om het informeren van de ontvanger over zijn probleem. Om de boodschap de meeste impact te geven, dient hier primair geen commercieel doel aan verbonden te zijn. Dus: puur informeren om het informeren.

Voorbeelden van edumarketing
Edumarketing is een overkoepelende term voor het aanbieden van verschillende vormen van content zoals:
  • Whitepapers
  • Artikelen met tips
  • Webinars
  • Businesscases
  • Blogs

Het resultaat van edumarketing?
Omdat de boodschap bij deze middelen informatief is wordt de drempel om de informatie aan te vragen een stuk lager.

Oftewel: Edumarketing = Exponentieel meer leads!!!